Holland tur & retur

Photography / Permalink / 0
Förra veckan, natten mellan onsdag-torsdag åkte jag med Jonas på praktiken och två andra tjejer till Holland för att besöka Redhead days i Breda, Holland. Så vi packade in oss i vår minibuss och växlade med att köra de 14h ner. På vägen dit såg det ut såhär; nattmacka i Sverige, frukost i Danmark, Lunch i Tyskland och middag i Holland.
 
Anledningen till att vi åkte ner var för att sälja böcker och printar från Jonas bok WE ARE FRECKLED, vilket passade ganska bra på en festival för rödhåriga då det ofta hör samman.
 
Så här hängde vi under ett par dagar och fick höra folks mycket udda och roliga (livs)historier från hela världen. Det åkte alltså rödhåriga människor hit från bland annat USA och Kanada, endast för denna festival. 
 
Mysiga Holland. Jag tyckte verkligen om det här stället. Det är en väldigt stor stad med känslan av en vääldigt liten. Vi bodde i en lägenhet mitt i smeten med en massa barer utanför, både positivt och negativt!
 
Skitful bild men vem bryr sig. Här precis till vänster bodde vi! 
 
En Agnes med en Stroopwafel som var något av deras nationalrätt, påminde lite av en våffla och kola-kaka men lite väl sött för min del tror jag, men gott! Churros o andra sidan är precis rätt sorts för sött och helt underbart! Vi åt riktig mat också, tapas varje dag. 
 
Känns så härligt att göra sånna här konstiga saker. Spontana saker. När hade en blond person annars besökt en festival för gingers? Och nu har jag kört på autobahn i minibuss, mörker, regn och 150. Stockholm med dess trafik har krymt rätt bra för mig kan jag säga! 
Nu känns det väldigt skönt att vara hemma och rulla igång lite mer av den vanliga praktiken och allt man sysslar med här hemma. Jag har även lite spännande projekt på gång själv så att jag tog mig tid för att skriva detta är helt otroligt! Kram på Er så hörs vi!
 
Till top