Malta del IIII - "Beach" days & Red Tower

Photography / Permalink / 0
Varannan dag var det upptäcktsfärd och varannan så njöt vi av det svalkande vattnet. 
 
Hur man med ett ord beskriver malta. STEN. Det är sten överallt och precis som raukar är det kalksten och taggit som bara den. Rekomenderar badskor eller hårda fotsulor.
 
Detta blev vårt egna lilla paradis, även efter det att vi upptäckte vad som brände oss flertalet gånger. En massa små brännmaneter som låg och lurade. Det var förutom dem även fullt av små krabbor!
 
En dag löste Gustav in sin födelsedagspresent han fått av mig och Olivia, att åka parasailing efter en båt, och fick sällskap av mig och pappa! Det var riktigt coolt att se båtarna swisha förbi under en och se de mönster som skapades i vattnet. Mamma åkte med i båten och fick en himla åktur hon med! 
 
Vi utnyttjade en av kvällarna till att bege oss upp för en kulle vid vår bay där vi tog oss upp till Red tower.
 
Mellieha Bay kändes lite mer smickrande kvällstid utan alla parasoll! 
 
Utsikten var helt grym. Här ser man Mellieha stad uppe på krönet och nedanför där vi bodde i bukten.
 
Rekommenderas starkt att åka hit, inte minst för utsikten man fick åt alla håll. 
 
Maltas södra sida.
 
Och så får jag avsluta med en finfin bild på mig och mamma! 
Nu finns bara ett inlägg kvar för mig att visa om Malta om när vi åkte till den gamla huvudstaden Mdina och hittade ännu en Game of thrones location.
 
Till top