Blandat bränsle

Vardag / Permalink / 0
Jag vet inte hur det är med er, men jag skulle inte överleva utan musik. Jag älskar tysnaden men lika mycket när det är rätt saker som lyckas bryta den. 
Häromdagen snubblade jag in på spellistor som jag inte rört på flera år, för jag skapar en för hösten och kör den tills allt är tråkigt och så håller jag på, varav musik jag älskat faller längre och längre bort mot orellevansen. Nu är jag i en period då jag uppenbarligen har tröttnat på höstlistan. 
 
Så, i behovet av något som skulle få hjärnan att få munnen att le så började jag kolla igenom mänger av gamla listor, och då var det vissa titlar som hjärtat fortfarande tog en massa extra skutt för. Inte bara bra låtar utan i mina ögon fantastiska låtar. Det vore fel om jag med detta höga krav fyllt listan med hundratals låtar, då jag gått igenom tusentals. För då hade ingen betytt något på riktigt. Så det blev 16 stycken som lyckades tala till mig. För 6 år sedan, idag, och förmodligen en lång tid fram med.
 
Glada låtar som får mig att vilja dansa, sjunga falskt och bara vara lycklig. 
Låtar som får hjärtat att rusa och minnas massa fina stunder. 
Och väldigt fula stunder.
Låtar man får vara ledsen till.
Låtar med fantastiska intron eller känsla. Texterna.
Fina och fula låtar som symboliserar en massa minnen och ögonblick. Tider. 
Låtar för vännen, kärleken, den nya vänskapen och för nya tider.. gamla tider. 
 
Alla dessa har en innebörd för mig, många kanske skumma. 
Och det är en skum blandning. Lite som livet. 
 
Till top