Uppsala tur - plåtning - retur

Photography / Permalink / 0
I fredags skrev jag ett inlägg på tåget mellan Stockholm och Uppsala som jag aldrig hann lägga upp, tanken fanns där i alla fall. Men internet inte. Under lördagens plåtning hittade vi denna stackars hund, skakandes utanför Uppsala slott utan några ägare i sikte. H*n såg så ledsen ut så vi pratade med han o gosade till filten över tassarna, jag hoppas ägarna hämtade honom snart efter det, det var inte okej att h*n satt där.
 

”När man tänker på helheten är det så nervkickande att se hur allt ”turns out”, hur säger man på svenska, ja ni förstår. Hur sånt man tänkt skulle bli på ett sätt blev på ett helt annat och hur nya möjligheter och chanser dyker upp på de konstigaste och mest slumpartade vis. 

Jag befinner mig just nu på ett tåg till Uppsala, men när det här lagts upp är jag redan framme, lämnat av mina väskor, shoppat (lånat) kläder till morgondagens plåtning och tagit mig en riktigt lång promenad för att reka locations.” 


 

I helgen har jag befunnit mig i Uppsala i skrivande stund sitter jag nu istället på bussen på cityterminalen och väntar på att få rulla vidare. Helgen har bestått av en skön fredagkväll i Uppsala studentliv - den blev dock lugn vilket passade en sjukt trött Agnes väldigt bra. 

I lördags mötte jag upp två trevliga modeller från Elite för en utomhusplåtning och vädret kändes lovande. När vi hade fixat klart och kom ut hade det dock börjat blåsa och det blev istället fruktansvärt kallt med isiga vindar, stackarna. Nu har jag fått med min ännu ett gäng bilder tack vara väldigt uthålliga modeller och jag känner mig lagom nöjd över helgen. 

 Och så åt jag världens godaste plocksallad idag. Mums. Kanske man kan sitta med lite urval de knappa 4h som är kvar innan jag kliver ut i Västervik igen. 

 
Till top