Kaos men bra sådant

Photography / Permalink / 0
 

Jag kan inte greppa hur mycket som händer nu. Jag har velat träna eller yoga eller något i snart två veckor utan att hitta tiden för det. Och jag behöver det för att få lös en massa energi. 

Just nu läggs all min fokus på att planera plåtningar och projekt och den uppgiften vi fått nu är den roligaste hittills i Gamleby! Idag är det deadline på första delen av den uppgiften som är att skapa en moodboard inför den andra delen av uppgiften som är en modeplåtning vi ska genomföra. För er som inte är insatta så är en moodboard en tydlig riktlinje med inspirationsbilder och ledord som ska beskriva en plåtning inför en kund tex så man kan få en gemensam bild av hur resultatet av arbetet kommer att kunna se ut. 

Självklart har jag inte en utan två idéer jag brinner för, och sitter nu fast i vilken jag ska välja och vilken av dem som har möjlighet att bli bäst genomförd. Därför ska jag nu till stan med Becky för att se vad jag hittar för kläder och hoppas jag kan välja plåtning utefter det!

 Igår åkte klassen ner till Ikea communications i Älmhult och fick rundvandring på deras interna sjukt intensiva Ikea samhälle! Så jäkla kul med en bild på (nästan) hela klassen! Här har ni YH6.
 
Vi hann klämma in en räkfest i veckan! Tack till Elli som står bakom kameran - högst närvarande! 
 
Lånar en bild av Anton från en plåtning med Julia Gustavsson från textil, och så en klassiker till höger...

Efter en sjukt rolig och stojjig 6h bilfärd igår hamnade jag först på skolan efter att med 2 min missa min buss hem. Och efter att äntligen tagit mig hem drogs jag till Becky för att se på film. Så nu är det dags för lite luft och nytta! 
Till top