Älska nörden i dig

Vardag / Permalink / 1
 
Hm ja det är något man insett att man är den senaste tiden och framförallt under det senaste året. Hellskotta vad man är nördig helt enkelt. Man kommer hem från skolan, vinklar upp sin fina välputsade MacBook Pro (självklart köpt anpassat för ändamålet), grimarserar och drar igen gardinerna i rummet. Grimaserar lite till och drar ner persinnerna. Såja, nu kommer inget solljus in som stör på skärmen. Man måste ju kunna redigera bilder under någorlunda acceptabla förhållanden ändå. Och när man ser på sina väggar och inser att de är neutralt gråa, möjligen lite ljusa, men blir ändå väldigt nöjd för att man då får optimalt ljus i rummet för att kunna redigera. Ser till vänster om sig, fan, fondväggen är jävligt röd. Då blir det grönstick i bilden. Man kanske ska måla iför den ändå. 

Hmm jaa, lite så ser det ut i tankebanorna här. Man nördar in sig, man ser inte människor på stan, man ser ansikten man kanske kan använda. Ser någon på Ica med hysteriskt hår, fasen honom skulle man ju fota, med sån där bakgrund, kanske sån styling. Sökandet av mönster, sammanhang. Idag i bilfärden hem från Gamleby var det solbrilleläge med motljus hela vägen hem. Åh vad fint det är sa jag till Rebecca, det är ju åskfärger ute.. Tog av mig brillorna o bara, nej, det är bruntonen i glasögonen som skapade den effekten. Fan, vad fult det var ute. Kallt. Brukar det se ut så här. Konstaterar att ögonen sabbats av den varma tonen i glasögonen så att världen ligger på färgtemperatur 2500 kelvin kanske, riktigt blå och kall. Som när man ställer in färgtemperaturen i kameran, efter Kelvingrader. Med glasögon tycker jag det lite varmare, typ 6000K. Härligt tänk. Hhaha. Sånt kan man roa sig själv med. Det är sjukt hur skadad man är i allt sitt tänkande. Positivt såklart, men arbetsskadad, så himla gött alltså det älskar jag.
 
Idag hade vi en 4 timmars lucka i schemat/ eget arbete vilket innebar promenad uppför Garpeberget med fika! Från vänster har vi Emma, Emmy, Kajsa, Paulina, Rebecca och Jennie! 
Eftersom det var lite för tidigt att äta lunch köpte vi med oss en stabil fika som höll sig ända till middagen. Jag är helt fast i denna dryck nu! Mmm beroendeframkallande. Muffinsen va ok den med..
Och bergssidan jag trodde skulle vara lite mer fotosnygg.. men det kanske den blir när alla träd "dött" och hösten är här! Jag tänker blöta stenar, blått kallt ljus och blixt. Åh. 
Och Gamleby är väl för underbart när det kommer till locations, det finns så fina ställen, shit här ska jag plåta. Bilden räcker ju som den är redan nu, skitsnyggt bara detta.. Älskar!
Och så dog vi lite på vägen tillbaka till skolan. Hel**** så gudomlig katt. 
 
#1 - - maja:

konstigt det är att se er göra sånt man själv gjorde för bara 1 år sedan! Men kul, njut, tiden går fruktansvärt fort! :)

Svar: Ja det förstår jag verkligen, känns superbra! Hoppas du har det fint på praktiken :)
Agnes Strand

Till top