Stockholm Street

Photography / Permalink / 0
 
Nu är jag hemma i Västervik igen efter världens skönaste vecka i Uppsala och Stockholm. Efter fotograferingarna i Stockholm, i väntan på tåget till Uppsala, vandrade jag på Stockholms gator ett tag och plåtade lite. Jag hamnade bland annat på Klara Norra och tänkte tillbaka till 80-talet och Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar böcker. Kändes häftigt för mig som precis läst böckerna och är från småstan, just att se tillbaka till en anann tid.
 
Med kameran framför ansiktet och gömd bakom hatten (perfekt) hittade jag många intressanta ansikten och kände hur kul det var att fota den här sortens grejer igen, streetfoto har aldrig vart min grej men det är ändå ett så pass outforskat område så det är svårt att uttala sig om det egentligen. Denna gång tyckte jag det var jättekul så varför inte, ibland är det skönt att slippa planera och bara köra. 
 
Ibland undrar man bara vad de bär på för historia, vad de tänker i just den sekunden jag tog. 
 
 
Till top