Ljussättning med Johan Westin!

YH6 Fotograf för Reklam och Magasin / Permalink / 1
 
Kurs 4 har börjat som är Ljussättning med ljusmästaren själv, Johan Westin. Efter idag kändes det fantastiskt kul då man faktiskt förstår lite grann av de portabla blixtarna och vi har varit ute o latjat o testat med dem ute i hösten. Idag såg jag även till att låna med mig den portabla blixt vi använde nedan (Profoto B1), blixtstativ, paraply, ljusmätare, sändare o lite sånt som behövs.. samt även en Canonkamera!! Så nu ska jag testa den och det är en Canon eos 5D Mark II samt gluggen 50mm f/1,2. Testade att fota mitt usb här på skrivbordet o bara det blir så fantastiskt bra!

Imorn kommer några tjejor hit till Västervik från klassen då vi har eget arbete hela dagen, så ska vi testskjuta lite med utrustningen så vi får koll på det så Johan blir glad på oss!
 
Sexigt som fasen med bilen må jag säga, jag satsar nog på bilfoto som Emmy hädanefter!
Vi klämde in så många vi kunde i bilarna och irrade iväg till något lämpligt ställe.. 
Hittade ett gammalt (vackert i fotoögon) ruckel... 
Höll oss lite till syftet, test av blixtar
Hade det mysigt...
Tog denna bild med blixt och känner nu att man har okej koll på (åtminstonde) just detta portabla kitt!
En fin och en intressant på Emmy...
Frustration och skratt.. 
Och "min" lilla pingla som passar in i hösten helt okej!
 
#1 - - ❥ Ellinor Sjöberg :

åh! vill ha bilderna när jag äter gräs! :D

Till top