Canon eller Nikon?

Vardag, YH6 Fotograf för Reklam och Magasin / Permalink / 1
 
Bild av Ellinor när vi höll på att testa blixten! 
 
Eget arbete idag innebar test av en finfin canon (jag är kär). Jag längtar till Nikons nya kamerahus och gluggar landar på skolan så jag kan skaffa en favorit hos Nikon och jämför märkerna lite mer rättvist!
Träffade nyss Rebecca, Emmy och Ellinor i alla fall och testsköt lite med blixtkittet vi lånat. Resten av dagen ska jag ägna mig åt redigering av helgens projekt i Borås! Wish me good luck!  
 
Avancerar oss med ljusmätare som inte är så tokigt det heller.. 
Nedan en bild med Canon kameran + 50mm 1,4 på blixtutrustningen. JUST LOOK AT THE BLUR!! 
 
Myskamera + 2 stycken fotografer. Man ser vilka bilder som är från Canon och vilka som är från en iPhone 6 (nope inte jag som kommit fram till en mobil än), iPhone kameran är också sjukt bra!
 
Mitt charmtroll Emmy! JUST LOOK AT THE BACKGROUND. What background? Exactly, it's just a blur!! 
 
Anledningar till att jag börjar falla mer och mer för Canon. 
  • Nikon har ett ökänt gulstick i bilderna
  • SER NI hur rena färger bilden har?
  • Bookhen är så fin i Canon jämfört mot Nikon. Alltså det suddiga ex i bakgrunden på bilden. 
  • HUDtoner! Mycket på grund av Nikons gulstick kanske men Canons färger är snällare mot hud. 
  • Själva kameran är snyggare. Dock har jag för mig om att märket överlag är dyrare.. något jag fått för mig hoppas jag bara. 
  • Det är något med skärpan i Nikon. Ibland är det bara too much, om man fotar ett ansikte tex. Canon får det också skarpt en på ett behagligt sätt. 
  • Av anledningen till att det enda jag gjort med bilderna nedan är att slänga på kontrast, vilket kamerans raw fil tar bort i orginalbilden så nej, kort o gott har jag inte gjort nått alls. Det är bara bra bilder.
Obs: detta tycker jag bara till vad jag fått för mig, har tex inte provat Nikons nyaste 810 men tyvärr täcker det jag sagt nu typ allt Nikon-ish jag testat. 
 
 
 
 
#1 - - Elin A:

CANON, CANON, CANON! Jag röstar Canon 11 av 10 gånger! Kul att höra att du börjar gilla märket mer och mer, stolt vän! ;) :D Väntar för fullt tills jag kan säga välkommen till Canon-familjen! Mvh Elinsomanvänderliteförmångautropsteckenochärliiiitetförmycketcanonnördfastbaralitedå

Svar: Haha jag börjar gilla Canon mer av tekniska anledningar, jag kan dock inte lita på ditt omdöme då du inte skulle svika/tala illa om din bebis i ur eller skur så ;) Men jag är redan typ övertalad! Kram!
Agnes Strand

Till top