Snart redovisning

Photography / Permalink / 0
Hejsan! Idag är en bra dag, är på glatt humör, är nöjd med mina bilder och har printat båda dessa och några till och det är så härligt när det luktar printar och man tittar riktigt nära dem och det är fantastisk skärpa. Tacka för studio, bra ljus och stilla döda objekt! Med detta är ljussättningskursen slut och det är skönt att känna att man verkligen fattat trots att det är lång väg kvar innan allt går problemfritt.
 
I måndags plåta jag dessa bilder och blev helt galen på min produktbild, för det är ett sånt pill med att få rätt ljus på bakgrunden, ljus i översta koppen, ljus framifrån, att få löven att poppa, lätta upp vissa partier medsmå reflexskärmar och folie, nej nu staplar vi om kopparna lite, hur ska skuggan riktas, hur mörk skuggan ska vara... Ni hör hur lång tid det tog att ta den, men arbete lönar sig för jag är supernöjd! 
 
Och stilleben bilden skulle ha 1600-tals komposition så jag tänkte direkt att jag skulle vilja göra en klassisk stilleben bild med mat och mysigt ljus och så. Och jag älskar ju pasta och parmesan är riktigt nice det med, och så ville jag fortsätta med att plåta Berså så att bilderna skulle höra ihop, plus att det är ett så fint porslin. Nu hoppas jag på en bra redovisning utan några sågningar.! 
Till top