En påminnelse till sig själv

Photography / Permalink / 0
Igår hängde jag kvar i skolan med lite fina människor och tiden spenderades mestadels i studion. Den här gången plåtade jag för att det var kul, för att jag ville och helt utan ramar eller krav. Ett sånt där "vi får se vad det blir" projekt, det kan ändras mitt i plåtningen, men målet är inte att nå en specifik bild utan att göra något man känner för, och detta kan ofta ge väldigt bra resultat bara för att man utvecklar det på vägen. Det är viktigt att påminna sig om vad som verkligen är en själv och vad just jag vill göra så att man inte bara levererar uppgifter eller jobb och glömmer bort sig själv där på vägen.
 
I Jönköping stannade vi alltid kvar hela dagarna i skolan för vi inte riktigt såg meningen med att gå hem när vi skulle gjort samma sak hemma, och det var lättare att hänga i skolan där alla var samlade och rätt utrustning fanns. Det är bland en av de bästa sakerna om man ser tillbaka på det året, och jag känner att jag behöver hänga mer här i Gamleby efter skoltid för det är så kul och bara hänga med folk eller - att inte göra klart uppgiften till dagen efter själv utan tillsammans. 
 
 
 
Till top