Och såhär blev min bok

Photography / Permalink / 0
 
Här har vi då min fotobok! Tanken med boken var att jag i höstas ville fota alla i klassen för att kunna "bevara" dem när det här året är slut och vil alla skiljs åt efter alldeles för kort tid. Så det blev en perfekt grej att göra under vårt bokprojekt då jag fotograferade alla i klassen i varsin bild som skulle beskriva dem på något sätt. Beskriva dem genom deras personlighet, deras fotostil, drömmar, sättet de är på eller bara genom en känsla jag säkert inte är ensam med att ha över dem som personer. 
 
(ja, det finns mer text längst ner)
 
Alexandra Wallin Änst
 
Sabina Olson
 
Ellinor Sjöberg
 
Fanny Holmquist
 
Emelie Dill
 
Jennie Kempe
 
Hedda Axelsson
 
Elina Johansson
 
Dante Fredriksen
 
Julija Sidner
 
Sara Görlin Thidé
 
Villiam Lundgren
 
Liz Oskarsson
 
Rickard Dighammar
 
August Wikström
 
Agnes Strand
 
Jag har så otroligt mycket mer bilder från dessa fotograferingar så spår av dessa i olika former kommer att dyka upp allt eftersom jag har hinner redigera i ordning dem, men just nu har nästa kaos inletts här på Fotoskolan. 

Vi är i full fart med att ordna inför våra portfolios som ska vara klara i slutet av mars. Vi har två veckor till av planering och efter det har vi två helt fria projektveckor som kommer fyllas av fotograferingar och redigeringsnätter på skolan under lördagskvällarna ... Jag har så stora idéer för min portfolio att jag inte vet om det ens är möjligt att genomföra tidsmässigt, men just nu försöker jag och hoppas innerligt att ett par av de mänger av mail jag skickat ut till modellagenturer, makeup artister, klädskapare och så vidare kommer att kolla sina inkorgar och skicka sammarbetsvilliga, glada svar tillbaka. Annars tappas det där lilla extra. Jag vill vara förbi stadiet där man använder sina vänner som modeller till allt och med riktiga modeller kunna höja nivån. Det blir stor skillnad. Om man nu inte har ett projekt med uppdraget att fota just sina vänner, då är det helt okej ;)

Under mars har vi inte bara portfolioprojektet om ni nu tänker att, nejmen det där klarar du, du har ju en hel månad på dig, mer till och med. Nja, då säger jag. Det här är ett av projekten under mars. Vi har en stor utställning på gång vid sidan av som heter Normstorm, och det så kallade "Marsprojektet" vid sidan av det där jag ska skapa en hemsida och tillhörande saker. Sedan pluggar vi även marknadsföring samtidigt och har börjat med en examensbok jag inte vet hur vi ska hinna med, kanske inte. Och självklart då planera inför vår utlandsresa som är på tur direkt efter att allt detta är klar.
 
Så jag kämpar på med planeringen för utan den är jag körd!
 
Till top