Utan er

Det som får mig att lysa upp i hösttråket är ni fina människor. Ni ska bara veta vad jag tycker om er och er härliga närvaro, era kommentarer/kramar/komplimanger/stöd/skratt, allt sånt. Ni är så fina och gör mig så glad, ni får mig att inte riktig hamna i den där grå zonen utan jag går väldigt ofta riktigt glad från skolan även om klockan är tre på eftermiddagen eller elva på kvällen. Ni peppar till att orka göra lite mer eller raka motsatsen - till att ta det lugnt. Kram på er! 
 
För övrigt känns stämningen lite grå i klassen då många (och däribland jag själv) tyckt att hösten varit tyngre än man trott att den skulle varit. Bara det att jag själv höll på att gå i taket första månaden av introduktion, för man ville bara sätta igång och plåta. Men nu är äntligen den "tyngre" delen med mycket teori färdig och de kommande kurserna är Retusch-montage och Retusch-beauty och den förstnämnda är vi redan igång med. Efter det kommer film och egen projekttid under våren. Just nu ser jag fram emot att börja plåta mer människor då jag förtrollats av att plåta döda ting så det känns som att det är dags att vända fokuset till där jag befann mig i våras, men en hämmande faktor är att man blev van att plåta modeller i Jönköping och nu är det en själv som får modella. 
 
Idag tänker jag fira att reklamuppgifterna är färdiga och därmed avslutar våra kurser Bildkommunikation B och Digital bildbehandling B. Allt har nu redovisats under dagen och vi blev klara långt tidigare än vi trott så nu tänker jag utnyttja dagen till något kul eller behövligt. Jag har inte riktigt betämt mig för vilket än... 
 
Detta är är då mina reklambilder. Uppgiften var att ta två bilder inom ett vist område - jag valde resor - och de två jag redovisade är den blå och gula bilden. Min tanke var att det skulle vara en reklam för ett flygbolag med skräddarsydda/individanpassade resor. Men i grund och botten ville jag skapa en kampanj där bilderna liksom fulländade varandra. Om man skulle se dem i busskurer på stan skulle man ju förstå att de hörde ihop och man skulle ha lite tid att tänka på dem. Anledningen till att jag har skor istället för huvuden är för att de står som symbol för just resandet och att skorna säger väldigt mycket om vad man är i för miljö och vad man är för person. En ungdom på cityresa, kvinna till solsemester eller gubbe på äventyr. För vi reser ju med benen, fötterna. Det är de som tar oss framåt och iväg.
 
 
#1 - - Maria Larsson:

Tycker du får fram det väldigt bra! Riktigt bra reklam! :)

Svar: Kul att höra! :)
Agnes Strand

Till top