Inspiration och peppning inför tisdag!

Photography / Permalink / 1
När det känns som att all inspiration man någonsinn besuttit helt plötsligt försvunnit helt, då viker man upp dataskärmen, tar upp ett internet och söker upp sin favoritfotograf. Sedan sitter man där, gärna alldeles för länge, och bara sugs in i alla fantastiska och helt otroliga bilder man ser. 

Nu är det så att mina absoluta favoritfotografer, kommer till oss på Fotoskolan och föreläser och kommer att ha en workshop med oss nu på tisdag. Hur lycklig blir man inte över en sån sak?!! Bloggen jag följt sedan ett bra tag tillbaka heter Eyepoetry.blogg.se och den står fotograf Viktoria Söderström för. Och Viktoria samarbetar väldigt mycket med fotografen Beata Rydén (beatarydenphotography.blogspot.se). Dessa fantastiska fotografer och kreativa snillen kommer alltså och underhåller iallafall mina öron under en hel dag (jag hoppas vi slutar vid halv fem;), och det ska bli väldigt kul att få veta mer om dem och deras sätt att arbeta, men framför allt lära mig mer om fine art.
 
Beatas bild och två av Viktorias. 
 
Ytterligare en fotograf jag gärna stirrar mig blind på är Brooke Shaden och här är en av hennes bilder. Pretty amazing.
 
 
Sven Prim. 
 
Elisabeth Ohlson Wallin som blivit starkt kritiserad av sina bilder, bland annat den där Drottning Silvia försöker soppa hak-korset under mattan. 
 
Annie Leibovitz, vad hade livet varit utan henne. 
 
Med detta firar vi att den konstnärliga, gestaltande delen börjar i skolan - och att den dokumentära går
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Susanna Maria J:

Ääälskar den nedersta bilden! :)

Svar: Ja visst är den helt fantastisk, googla Annie Leibovitz disney så hittar du mängder av sånna bilder, hon använder sig av kändisar i dom med vilket är rätt kul :)
Agnes Strand

Till top