En helg på Gotland!!

Photography / Permalink / 0
I fredags for jag till Gotland med ett härligt gäng från klassen! Totalt blev vi nio stycken som guppade härifrån och hade en superhelg tillsammans. Gotland är verkligen en speciell ö som kändes väldigt avskild från mycket att det jag tidigare sett av Sverige, och dialekte kännde bare så skuum. Keno. Ni vet. Lätt o vinne.
 
I helhet bjöd helgen på mycket grillad mat och mysfestande vid de två söta stugor vi bodde i på Åminne på östra kusten. Vi åkte till Visby och kollade in sånt man bör se där som ringmuren och fina ruiner. Käkade mat på Visbys torg med livemusik och mumsmat för att sedan åka norrut till Fårö raukområde. Sammanfattningsvis kan man säga att vi var på stensafari, mur, ruiner, raukar, vit sand. Det är inte vad man hittar hemma och det var underbart. 
 
Det blev även det härligaste nattbadet jag vart med om, när man springer ut i vattnet med sand under fötterna o man bara kan fortsätta ut för att det aldrig blir djupt. Och några timmar efter det gick jag upp för att se solen gå upp över horisonten och det kunde inte ha vart en finare soluppgång.
 
Och så har jag dessutom klippt mig kortare än någonsin nu! 
 
 
 
 
Till top