Snurra min jord igen

YH6 Fotograf för Reklam och Magasin / Klassmontage 2016 / Permalink / 0

 

Det har varit några sjukt intensiva veckor som passerat men ändå så sjukt roliga. Det största som skett är det stora klassmontage vi lyckats knåpa ihop på väldigt lite tid. Men det gick och det blev skitbra, och fem olika motage fick vi se då vi varit i små grupper och gjort en bild var. Min grupp råkade dessutom vinna bästa bild så det blev ett ännu bättre avslut på hårt jobb. 

Bilden är den scen i King Kong där "the Girl" blir kidnappad av urinvånarna och ska offras till monstret på ön (King Kong), som illustreras av vår huskatt Bullen. Vi nöjde oss inte bara med att göra filmscenen utan bestämde oss även för att göra det hela som en inspelningsplats där man ser ett filmteam och den hierarki som finns i branchen. Eftersom vi alla är perfektionister finns det så sjukt mycket vi skulle vilja fortsätta jobba med i bilden, men då den blivit gjort på mindre än två veckor (från fotodagen) är vi alla väldigt nöjda. Och då bilden är över 16 GB stor är det inte riktigt någon som har lust att öppna den igen...


 

Mitt i det kaoset lyckades jag även få färdigt min portfolio och åka till Stockholm på praktikintervju med den.

Tyvärr finns det aldrig tillräckligt mycket tid för något, men jag har hunnit lägga lite tid på träning och mig själv, lyckats få biljetter till en av Kents sista konserter och trots att det finns sjukt mycket att göra i skrivande stund har jag ändå låtit timmarna passera med Greys Anatomy vilket har varit så skönt, att bara få slappa, andas och låta retuschhanden vila. 

 

Gud vad deprimerande det är att sitta inne i ett mörkt rum och redigera när humöret inte är på topp. Men men. Moving forward. Fortsätt kämpa, det lönar sig i slutändan. 

Till top