Ivana på IDÖ

Photography / Permalink / 0
Pang poff på! Efter att ha åkt 5 timmar kollektivt från Skara svängde jag förbi huset och åkte sedan med Ivana direkt ut till Idö. Min låt-oss-inte-göra-något-hela-helgen-kompis. Förra sommaren hann vi knappt ses ute vid stugan så att vi nu fick en torsdag till söndag kändes otroligt härligt och långt. Här tänder vi bastun i sjöboden inför kvällen.
 
Frukost på balkongen. 
 
Vi åkte nästan helikopter med. Någon gång varje sommar kommer en helikopter till Idö som man kan åka rundtur med och vi hade missat att den kom just nu. Så när vi kom till kön (som för den delen inte alls var lång) fick vi veta att de som stod framför oss skulle få åka sista turen. Hoppas på bättre lycka nästa gång!
 
Detta var flera år sedan, fy satan så härligt det är att glida fram när det ända man hör är kluckandet från vågorna, en avlägsen båt och inget mer. När man glider in mellan skären och har horisonten bredvid sig. Totalt spenderade vi nästan 4 timmar i kajaken denna gång. 
 
En av kvällarna vankades det byfest, den dagen på sommaren då hela Idö by samlas och äter ute i det gröna. Det började med en tipspromenad runt byn. 
 
Ivana och jag åkte från Idö igår, och sedan dess har jag fått lite smått och gott gjort här hemma. Vad jag gör idag? Njuter av ensamtid? Nja nu ska jag pallra mig iväg till en gobit vid namn Lotta, det är så lustigt egentligen hur alla samlas i samma (hem)stad på sommaren och att det är den tiden man har att ses på, sedan blir det svårare när alla flyttar till sitt avlägsna håll på hösten och har fullt upp med sitt. Är så glad att jag får den tid jag får den här sommaren. 
 
 
Till top