Imorgon hänger vi Normstorm!

Photography / Permalink / 2
 
Kom på vernisage för vår utställning Normstorm imorgon klockan 14.00 i Juneporten! 

Vi kommer under morgonen att hänga upp 16 helt nya fotografier och fasen så pepp jag är! Vill ni se grymma bilder bör ni komma och snacka med oss och få chansen att få en förklaring haha! Ni kommer att få se mörka känslor, humor, anstötningar på religion, ifrågasättande av manligt/kvinligt, våld och andra intressanta saker! 
 
           
               
 
 
I detta stora paket gömmer sig våra utställningsbilder och så lite vardagsdokumentation! 
 
 
Här är ytterligare ett uppslag ur min portfolio, på den första bilden är min smaskiga räkmacka och så bilden på tårtan från i höstas som fått en nyrenovering! 
 
 
 
#1 - - Ellen:

Vilka fina bilder, verkligen superfina!

Svar: Tack så jättemycket :)
Agnes Strand

#2 - - Emma:

Hej! Jag är så nyfiken hur du har gjort dessa bilder! Jag är väl medveten om hur photoshop fungerar och sånt där, så jag kan förstå vad du säger om du förklarar ordentligt! Jag undrar även hur du gjort bilden med äpplet och den vita färgen! Hur har du fått färg på ovansidan och inget alls på undersidan? Snälla, förklara! Kram och keep it up!

Svar: Hej på dig! Det ser nog svårare ut än det är, trots att det är mycket pill för att få det att se riktigt snyggt ut i slutändan. Men i grund och botten har jag på båda bilderna hållit upp ex hallon eller sallad med små pinnar och fotat av dem i olika vinklar. Detta för att senare ha så liten yta som möjligt som stör objektet. Sedan klipper jag ut motiven (och detta kan göras på tusen olika sätt), och placerar dem där jag vill ha dem. Det bästa är egentligen att bara pröva. Det blir snyggare och snyggare med tiden och det viktigaste är att ljuset är realistiskt och alltid kommer från samma håll. Skulle du vilja se mer inlägg om hur jag bygger en montagebild? :) Äpplet har jag haft vit färg som fått rinna ner över äpplet som hänger i en tråd i pinnen vilka jag senare klonat bort!
Agnes Strand

Till top