Malta del I - Mellieha

Photography / Permalink / 0
Well, det var en rejäl bloggpaus och en rejäl tripp till Malta. Jag vet inte vart jag ska börja. Vi kom hem till ett  underbart och svalkande ösregn den 12'e och sedan dess har vi spenderat dagarna ute vid stugan på Idö med släkten och utan något dugligt internet.  Bilderna som följer är främst från min kamera men jag har smygit in några bilder från familjens kamera och min mobil också. 
 
Till att börja med så var denna resa var vår 50-års present till mamma som fyller år senare i höst, så, grattis i förskott fina starka mamma. 
 
Utsikten från vår balkong som var ett promenadstråk från stranden man ser hälften av till vänster. 
 
Stränder som känns gjorda för turister får mig att vilja krypa ner i ett hål. För att använda fina termer så ogillar jag starkt denna konstruktion av parasoll var men än vänder sig och bara en massa vibbar av köp köp köp och liv. Så föga förvånande spenderade vi bara en dag på denna strand, vars sand var underbar förutom att den var brännande het, för efter den dagen hittade vi något så mycket bättre. 
 
En pappa på en restaurang.
 
Precis nedanför restaurangen.
 
En dag traskade vi upp till staden Mellieha som vi bodde precis nedanför, vi hade tidigare kollat på ett hotell uppe på höjden och tackade nu någon potentiell gud att vi lagt märke till höjdskillnaden då det var den svettigaste promenaden i uppförsbacke i jordens historia. Positivt dock - svettas man floder blir man inte kissnödig.
 
Ett stycke syster som jag alltmer får tillåtelse till att få med på bild!!
 
Och en bror. Väl uppe i Mellieha hittade vi en termometer det stod 43° på, om det var sol eller skuggvärme kvittar för vägen upp till staden var i gassande i sol. 
 
Ungefär såhär kände vi när vi kom hem från Mellieha stad (till Mellieha Bay) och upptäckte hotellets skylt "Takpool". 
 
 
Till top