Några årets första

Vardag / Permalink / 0
Det var en himla tur att årets första plåtning ägde rum igår och inte idag för då tror jag min stackars modell förfrusit i denna ändå rätt härliga snöyra. Utanför ligger upp mot en decimeter pudrig snö och trots att det inte är min favorittid på året är det riktigt mysigt.
 
Igår åkte jag med Lotta till Gamleby och slog årets första plåtning med tre dagar jämfört mot förra året. Det är sjukt hur mycket som har hänt inom mitt fotograferande sedan dess, i hur pass mycket min stil ändrats. Igår skulle vi plåtat tre olika grejer, varav den första blev bra och med härliga färger/mönster, sedan körde vi på den andra som blev skitbra och dessutom blir detta åtminstonde delvis i svartvitt. Det är den här känslan jag älskar att ha. När man vid trycket redan känner sig nöjd och vet att man kan förädla denna känsla ännu mer i efterarbetet.
 
När vi skulle ta bilen och köra till location nr 3 så stog dock bilen helt still och vi fick gå runt en timme i Gamleby innan pappa kunde komma och liva upp bilen igen med startkablar. Så den tredje fotograferingen får jag spara till en annan gång helt enkelt, men vi fick en härlig (dock kall) promenad runt om i Gamleby igår när snön bara pudrat sig till vissa platser. 
 
De senaste dagarna har jag äntligen haft tid till att redigera bilder från Elias plåtningen som snarast möjligen ska iväg till Elite models, samtidigt som det nu kliar rejält i att få göra klart bilderna på Lotta från igår!
 
 
Till top