Sämta beslutsångesten nånsin

Photography / Photoshoot, fashion / Permalink / 0
 
Jag är hopplös. Min iphone 4s gick sönder för någon månad sen och jag har inte orkat köpa en ny mobil. Det kvittar när jag köper den ekonomiskt sett och det kvittar egentligen om jag köper en dyr eller billig. Men just nu går jag runt med en iPhone 3s och det är fruktansvärt. Och det har varit fruktansvärt i en månad nu! Vad är ens problemet? Jo jag skulle köpa en iPhone 6 men så kom jag på att det kanske vore lite dumt då jag faktiskt får en bra android + ett 50mm objektiv för samma pris som en iphone… Så för två veckor sedan bestämde jag mig för att köpa en Xperia som va skitbra i allt jag behövde, men när jag går till telia ser jag att den är stor som en tegelsten. Bokstavligen lika lång som min utsträckta hand. Så det blev ingen mobil för att den var för stor, den måste ju få plats i en normal ficka. Och nu har jag sån beslutsångest att jag inte vet vad jag ska köpa för någon. Det känns ju nästan lika bra att köpa en iPhone men så kommer jag tillbaka på tankarna. Juste. Det är nice att ha en fullformatskamera. Hmm 30 000 för det typ. Kanske blir en Android trots allt så att man är några tusenlappar närmare kameran. Behöver ju trots allt inte en top noch mobil. Men om det är en jobbinvestering? Eller tänk om jag köper en dålig mobil som går sönder direkt så jag ändå måste lägga de pengar jag trodde jag sparade på ytterligare en halvtaskig mobil... Och är en dyr mobil ens en bra mobil? Iphone eller Android?
 
3an jag har nu är då för att förtydliga för gammal för att kunna uppdatera nyare appar. Vilket innebär att jag inte har Snapchat och jag kan inte ladda upp något på Instagram (för det är bara tooo much). Och överlag funkar inte nått som kräver internet. Hör ni hur det låter??? Det enda som hindrar mig från att slippa denna totalt värdelösa mobil är att jag bestämmer mig! Ska kanske ta en sväng förbi Telia sen och se om jag kan komma fram till nått. Blir galen på mig själv!
 
Snart ska jag åka från här där jag bor hos Julija i Borås in till stan för att chilla lita, äta med Lisa som jag ska plåta med och kolla locations. Vilken tur att jag fotat av kartan över centrum så att jag har den på mobilen. Det hade jag inte igår och då var jag rätt lost när jag irra runt i kolmörker, thumbs up på det! Under ser ni ytterligare bilder från Södermalm med modeller Lotta Pettersson och David Andersson från Kulturamas skådespelarutbildning!
 
 
Till top