Halvvägs till Skottland!!

Photography / Permalink / 1
 
FÖRST TILL DE STORA NYHETERNA!
Idag har min projektresa till Edinburgh, Skottland bokats!!! I april månad är det nämligen så att vi alla drar iväg lite vart vi vill på jordklotet på individuella projektresor och min kommer utspela sig över gröna kullar och lummiga vrår tillsammans meed... min härliga kompis Lotta från Västervik som följer med som modell och resesällskap, samt Fanny och Liz ifrån klassen. Skottland visade sig visst vara ett gemensamt önskemål för våra resor så vi blir ett härligt gäng som åker och gör våra egna grejer. Jag ser så himla mycket fram emot detta då jag alltid velat besöka detta underbara land. För mig har det då inte undgått att naturen är som gjord som handen i handsken för mina bilder. 
 
Mitt utlandsprojekt kommer bestå av gestaltande, konstnärliga bilder, gärna med en touch av surrealism och iscensättande fotografi, bland annat med inspiration av fotograferna Brooke Shaden, Beata Ryden och Viktoria Söderström. Jag känner dock att jag vill ge landskapen en mer betydande roll i mina bilder än vad dessa fotografer brukar göra. Jag vill skapa den där världen som inte existerar riktigt utan bara finns i något drömskt sidor land, både till gott och ont. 
 
 
Bortsett från att försöka fundera ut allt som har med reseprojekt att göra har jag de senaste dagarna jobbat på för fullt med bokprojektet. Det är väldigt spännande då jag lärt mig en massa nytt inom just redigering (tjohoo), tex hur man fixar svartvita bilder sådär skitsnyggt som bara "svart-vit-nördarna" i klassen brukar få till och så har jag även lärt mig att förstärka drag och släta ut ansiktet på ett nytt och troligtsvis bättre sätt än jag gjort tidigare!
 
Bilderna här är en glimt av hur Fannys bokbild kommer att se ut. Till skillnad från dessa kommer de å andra sidan att vara i helkropp och bjuda på lite mer fashion. Men men, modella kan hon iallafall! 
 
 
 
 
#1 - - Lotta:

åh, Skottland kommer att bli så kul!! :D

Svar: Superkul!! :D
Agnes Strand

Till top