<---2014 i bilder & 2015-->

Photography / Permalink / 0
Hur var era 2014? Så här såg mitt år ut från början till slut. Och ja jag väljer att censurera bort alla tråkida delar som, nej usch det pratar vi inte om (ex att jag drev ett UF företag - dock lärorikt - och att jag nu mestadels spenderar mina pengar på hyra och andra roliga saker och att jag saknar människorna i Västervik) ...
 
Hur eller hur! Året 2014 börjades med att fira nyår i Jönköping (slumpen!) och ett tag efter det tog jag det efterlängtade körkortet. Det shoppades klänning till balen och efter att inte varit utomlands på ett bra tag åkte jag till Veggli i de norska fjällen och även till Italien, Rom. Jag ansökte till en massa skolor varav jag kom in på Fotoskolan Jönköping och på Gamlebys Gestaltande. Nedan ser ni också en väldigt sen kväll med mig Ivana och snapchat.
 
Italien här stack vi till när det var som mest och jobbigast i skolan, en perfekt paus! Hemma i Sverige spenderades en jättehärlig kväll med att fiska i Verkebäck och sedan stod jag helt plötsligt där på studentbalen, studentveckan och Studenten vilket var en så himla glädjefylld tid. Det var även här jag fick min nya kamera som jag aldrig klarat mig utan den här hösten. Tack fina släkten!
 
Sedan kom sommaren och min bästa vän åkte utanför Sveriges gränser ända till dess slut. Jag jobbade precis hela sommaren och fällde samtidigt en liten tår åt min bländande hy... Men kvar i Sverige hade jag det mysigt på sommarfester och grillningar med ett gäng jag tycker om så mycet. Jag fick även feber dagen jag skulle fota mitt första bröllop (!!) men lyckades ändå fullfölja det och tjänade därmed mina första riktiga pengar på mina bilder. 
 
Den tidiga hösten kom och jag startade bloggen och flyttade hemifrån för första gången. Jönköping blev mitt nya hem och jag föll för staden och hittade även en familj i kollektivet jag flyttade in i, och min härliga klass.Direkt efter skolstart stack vi till Danmark och sedan fick jag mitt första besök från Västervik till Jönköping
 
Jag och några ur klassen fotade ett Rockabilly event, jag testade på analogt fotografi och fotade även ett större event - Rock and art - med en större del ur klassen på eget bevåg. 
 
Jag har fotat modeller för första gången och utmanat mig själv mer än nånsin inom fotografin och spenderat många sena kvällar på skolan med tokhuvuden som mig själv. Vi har haft halloweenfest och julfest och ställt ut på Fotomässan i Stockholm och jag har firat nyår med 20-tals tema med alla jag saknat under halvåret i Jönköping. 
 
Tack alla ni goa människor som gjort det här året så bra på alla sätt och vis, finns ni inte med på bild så finns ni bland mina andra hundra tusen bilder, men alla fick tyvärr inte plats här... :) 
 
Under 2015 hoppas jag på att fler minnesvärda stunder som det förra lyckades bjuda så bra på! Men jag fruktar också inför slutet av min tid i Jönköping. Den 3 Juni säger vi alla tack och hej och skiljs åt, och det vore en sorg att förlora en endaste av er under det här året!
 
Några milstolpar för vad som kommer härnäst är:
  • Fotobok 
  • Portfolio
  • Fotoresa Skottland 
  • Examensutställning
  • Flytta tillbaka till Västervik
  • Hoppas hoppas på att fota på Sweden Rock 
  • Fylla 20 - det vet jag att jag ska i alla fall!
Hösten är väldigt oklar.
Jag tror att jag vill ha ett års paus ifrån plugg och passa på att bo hemma medan jag kan. Kanske jobba inom foto? Starta eget? Kanske kombinera jobb och resor. Ha ett jobb och fota privat och utveckla min portfolio. Kanske fotoresor blandat med nöje. Eller åka på volonärresor.. blandat med foto, eller? 
Men jag vet inte än, någon gång vill jag fortsätta mina fotostudier, gärna i Gamleby (Fotograf för reklam och magasin), som är en så bra skola, men också för att den ligger så nära Västervik. Sedan i framtiden skulle jag även vilja plugga medier och grafisk design - aktiga ämnen på högskola.. Men raddar jobben upp sig efter Gamleby är det ju onödigt med högskola ;) Det är så luddigt just nu med vad jag ska göra haha. Jag trodde att jag hade rett ut det här nu när jag väl börjat plugga men den här tiden är också snart över. Tiden går så fruktansvärt fort men vad jag vet är att jag kommer att göra något bra av den i alla fall. Jag har inga förhoppningar helt enkelt utan det får bli som det blir. Bara det blir bra. 
 
Till top