Imorn åker vi på äventyr till GLENCOE!!!

Fotoresa Skottland / Permalink / 0
Imorse blev jag och Lotta väldigt blown away av vårt lilla äventyr. Vi gick nämligen ifrån hostlet strax efter 05.00 imorse mot Holyrood Park, vårt mysiga berg här i stan som vi tänkte bestiga som lite morgongympa. Eller ja, fota Lotta vid såklart i soluppgången. Från att vi gick från hostlet var vi uppe och började fota vid klockan 06, jag förstår verkligen varför det heter blå timmen innan solen gick upp för blått var det. Det var väldigt länge sedan jag faktiskt gick upp såhär tidigt och var ute innan solen gått upp men riktigt mysigt var det och inte minst sagt en bra start på dagen. 
 
Det var O-T-R-O-L-I-G-T vackert ska ni veta. Man är nog rätt så hemmablind med. Ta er upp för fasiken och se sånna här saker, det är värt det tror mig även om man inte är den som vill fånga det på bild. Andas bara då och då. 

Och såå fina bilderna blev, testredigerade bara dessa jag lägger upp här nu och känner att resten kan bli så bra! Det är lite struligt att få upp några bilder tyvärr här så är detta inlägg utan bilder betyder det att jag inte kunde få med dem men att de kommer i ett senare skick.
 
Vi hade rätt så kul där uppe i alla fall och var uppe på fyra av kullarna varav den ena var den högsta toppen. Vilken jäkla känsla att se horisonten åt alla håll, atlanten och inloppet mot stan, överblick över hela Edinburgh, att se de enorma berg som tornar upp sig långt där borta och veta att, vi ska dit, fast mycket längre bort. 

För det är nått jag inte sagt här, mest för att jag inte hunnit men nu så kommer det! 
Imorgon bitti åker jag, Fanny och Lotta över höglandet mot Fort Williams och sedan mot Glencoe där vi ska spendera de nästkommande två nätterna. Har ni sett landskapet vid Glencoe för det är helt galet så jag rekomenderar att googla det snarast! Vi ska bo på ett jättemystigt hotel/bed & breakfast som heter Glencoe Inn och sedan tänkt att vandra mot allt som är vackert. Det kommer att bli en otrolig upplevelse, åh vad jag längtar. Håller vi vad vi tänkt oss, så kommer jag inte att uppdatera något mer förrän på fredag då vi kommit tillbaka (tordag kväll) då vi tänkt att det vore rätt gött att vara internetfria där borta. 

Och när vi väl kommer tillbaka till Edinburgh kommer jag lägga ifrån mig kameran och bara ta det lugnt och vara. Då ska jag ha vad jag behöver till mitt projekt. Åker hem gör vi på måndag så turistande, shoping och lugn hoppas jag på efter detta äventyr!
 
 
 
 
 
 
Till top