Hemma på svensk mark igen

Fotoresa Skottland / Permalink / 0
 
Nu sitter jag i min sköna säng i Jönköping efter en skön dusch. Lotta är lämnad på stationen och jag har köpt lite mat jag kan fylla kylen med. ÅH vad jag ser fram emot egenlagad mat, med kryddor!! Visst åt vi ute var och varannan middag men luncherna bestod mest av nudlar och broccoli eller pasta med creme fraicé med vitlök i som här nedan vilket faktiskt var rätt så gott, men jag ser nog mer fram emot min risotto ikväll...
 
 
Idag tänker jag inte göra något som har med bilder att göra, jag känner mig rätt slut vilket inte är så jättekonstig. Jag tror att kroppen behöver ett par dagars återhämtning nu, men sedan måste jag börja redigera då det är massor som behöver göras och det ska bli så kul när jag väl börjar!

 
En bild från helgen då shopping stod på schemat och jag hittade några riktigt fina saker. Sedan även lite souvenirköp, småplock från Primark och present till min bror som fyller 11 år nu på söndag! Grattis i förskott Gustav! 
 
 
Och vi avslutade rundan på stan i lördags med en glass i parken intill en av de stora shoppinggatorna med utsikt över slottet. Kulturen i Skottland kändes så annorlunda för parkerna överallt var jättestora och det behövdes för det var knökfullt med människor, gamla som unga och massa barnfamiljer. Mer av det borde finnas här i Sverige för det är så mysigt.
 
 
Och igår i valde ut den mysigaste pubben och åt en sista middag i kära Edinbrah. Det blev ceasarsallad för mig och hamburgare och fish & chips för de andra. Men så fantastisk fint det var där inne och på utsidan. Vad håller vi på med här i Sverige det är ju såhär det ska se ut! 
 
 
Nu ska jag ta tag i allt kravlöst här hemma. Ska tvätta klänningarna vi skitat ner under fotograferingarna, packa upp, städa rummet, storkok-laga mat. Det är vad jag anser rätt chill i jämförelse mot de timtals promenader med tung packning vi haft dag ut och dag in de senaste veckorna. Så detta ska bli skönt ^^
Ha det gött så länge!
Till top