Eventfotografering!

Photography / Permalink / 0
Hej på er! Helgen har varit väldigt bra måste jag säga. I fredags plingade det på dörren och utanför stod min Oskar som en glad överraskning. Och glad blev jag! Ledsnare var det dock att vinka av honom på bussen igår för att ses igen om två veckor... 
 
Men! I helgen var det uppvärmning för nästa helgs stora event - Huskvarna Rock & Art Weekend (jag kommer till det en annan gång)! I Lördags hade Huskvarna en stor Rockabillykväll i Folkets park, med tre stycken olika band, dans och en massa fina outfits! Anledningen till att jag och fem stycken till ur klassen var där och fotade var både för att kunna leverera bilder till webbtidningen Jnytt och för att skapa en bildbank åt arrangören. För mig var det första gången jag fotade ett event på det här sättet och utmanande var det också, men så kul och lärorikt!
 
Här kommer några av de bilder jag tog under kvällen, dock inte på några människor, men dessa kan jag nog länka från hemsidan när de dyker upp där :)
 
Cherry Tess & Her Rhythm Sparks
Fatboy
JLT - John Lindberg Trio
 
Vi värmde upp kvällens jobbpass med en enorm baguette middag och så ser ni även utrustningen som användes!
 
 
 
 
 
 
Till top