Work in progress och helgens planer

Photography / Permalink / 0
Shit! En månad av härlig praktik har redan svishat förbi och nu är det helt plötsligt skolvecka på måndag igen. Det har varit riktigt kul och givande att praktisera i den studio jag befunnit mig i som heter Fotografiqa. Jag kommer att berätta mer om detta så fort jag har fixat i ordning lite bilder jag fotat under tiden där. Men jag har lärt mig väldigt mycket viktigt kan jag säga i alla fall! 
 
Vad som står på schemat nu framöver är två filmveckor. Deet känns som att det kommer bli mycket att stå i eftersom jag inte är van att tänka, jobba eller leverera film av något slag + att det är så kort om tid. Jag ser å andra sidan fram emot det eftersom det inte är fy skam att kunna filma så jag hoppas jag lär mig detta nu.
 
NU i helgen vill jag, och ska jag, fotafotafota!! Imorn har jag hela dagen fri till att utnyttja det lilla ljus som kommer att visa sig och jag har så mycket ideér jag vill sätta igång och bara göra till verklighet! Härom dagen var jag som vanligt uppe för sent i kollektivet och jag hade fastnat på pinterest (gå inte in där efter klockan 23.30) och jag hade bara ett sånt fotorus och kom på hur mycket saker som helst!! Det är så frustrerande, om man bara hade en liten ministudio hemma så att man kunde fota mitt i natten utan några problem. Tänk vad mycket man skulle kunna åstadkomma... Julklapp någon .. Nej nu ska vi inte vara sånna. Nu under praktiken har jag ju varit inomhus alla ljusa timmar på dagarn så nu ska jag banne mig ta mig upp tidigt imorn för att uttnyttja ljuset. Jag har en nattbild färdig i huvudet också så jag hoppas jag har det här ruset imorgon med. Annars får jag väl gå in på pinterest så är det ordnat... 
 
Och nu till det stora jobbiga för detta inlägg. Jag har ingen bild jag känner för att lägga upp här... :( Jag har inte hunnit redigera något men jag har en massa som är fotat men inte redigerat, både nya och gamla bilder.. Så jag ska kika vad jag har... 

(5 min senare) Nu har jag sparat ner mitt work-in-progress på månadens självporträtt i alla fall. Vad den här bilder kommer att bli är en sammanfattning av månaden på Fotografiqa. Känslan, arbetssättet, miljön och sen en twist på det. Jag har tänkt mig att den färdiga bilden ska se ut som en bild likt de vi levererar till kunderna som varit i studion men än är det lite jobb kvar (och jag vägrar arbeta klart med den på mig sk*thög till data) så under skolveckan blir den klar! :)  Fjollvarning på bilden men testa att fota och redigera barn i en månad x'D det här är den optimala beskrivningen för alla de små glädjespridare jag mött! 

 



 
 
 
Till top