Stockholm tur och retur - Fotomässan!

Photography / Permalink / 22
I fredags var vi lediga från praktiken, gud vad härligt det var med sovmorgon.. nja inte precis. Vi gick upp klockan 5 här i huset och åkte till Stockholmsmässan i Älvsjö vid 6 och kom dit strax innan 10 då det öppnade. Varför är man så dum och går upp vid den tiden då? Jo för denna underbara känsla av att vifta med sitt utställningskort vid kön och gå förbi hundratals av människor för att hamna först i "vi rengör kamerahuset gratis på mässan åt de första som kommer-kön". Så nu har jag två rena kamerahus vilket känns underbart då jag haft lite dam, små små små ludd och nån fläck jag inte tyckt om på speglarna.. 

 
Hur var mässan då? Jo för en fotonörd var det haleluja. Det var massor av utställningar, Nikon, Canon och många mindre märken fanns på plats och de hade så snygga montrar, prylar av alla slag och det var bara att testa och köpa saker till bra priser. Jag känner mig väldigt duktig då jag inte köpte något, men jag fick med mig lite små gratisprylar! Här är Sigmas snyggsnygga monter till exempel..

 
Under mässan hade min klass var sin bild i en utställning med temat byta plats. Det är verkligen jättekul att se hur alla har tolkat det så olika och lyft fram sina stilar så bra och inte minst kändes det skitbra att ha sin bild printad så stor! Så titta inte bara på bilderna utan tänk varför det passar temat, de blir så mycket bättre då!
 
Vi är 16 i klassen. Här kommer våra bilder! 
 
 Jag, Agnes Strand & Rickard Dighammar

 Sara Görlin Thidé & Villiam Lundgren

 
August Wikström & Elina Johansson
Fanny Holmqvist & Sabina Olsson 
Liz Oskarsson & Julija Sidner
Hedda Axelsson & Ellinor Sjöberg
Emelie Dill & Alexandra Wallin Änst
Dante Fredriksen & Jennie Kempe 
 
Åh jag är så grymt nöjd över min klass just nu för detta är några riktigt SKITSNYGGA bilder!! Kunde inte gjort det bättre själv ;) 
Mässan bjöd även på en del goda föreläsningar med bland annat inspirationsövningar, modellretushering och så en föreläsnigng av Beata Rydén och Viktoria Söderström som var hos oss i klassen och hade en Workshop tidigare under hösten. 
 
Så här såg vår monter ut som helhet, vi hade en riktigt bra plats vid en av föreläsningsscenerna så det strömmade alltid en massa folk. 
Det var riktigt kul att gå runt och "låtsas" vara besökare och lyssna på vad folk sa om våra bilder.. En boost för självförtroendet. 
 
 
Jag får tacka helgen för alla solstrålar jag umgåtts med, många av dem saknade från praktiken! Snart vill jag även göra ett inlägg om kvällen som följde efter lördagsmässan med för då gick vi alla ut tillsammans i stockholmsnatten och bara hade det gött med två av våra egna fotografer (Sara och Ellinor)  som dokumenterade kvällen. Visst låter det intressant. Det tycker jag så det längtar jag till att visa er! 
 
 
 
 
 
#1 - - Judith (gamla fotoklassen) :

Jag dör så fina bilder!! Vad duktiga ni är! :)

Svar: Men tack!! Gud så kul att höra det från dig! :)
Agnes Strand

#2 - - Frida:

VILKA bilder! Förstår att det var kul!

Svar: Kul att höra att du tycker det! Jag tackar åt både mig och klassen :)
Agnes Strand

#3 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Men nej så roligt! :)

#4 - - Robex Lundgren:

finna bilder

#5 - - Maja:

Så himla fin utställning, Himla kul att se :)

Svar: Tack så mycket! :)
Agnes Strand

#6 - - AZRITA:

http://nattis98.bloggplatsen.se/

#7 - - Sanna Widman:

Så roligt & grymma bilder alla tog! :D

#8 - - Cecilia Johansson:

Himla fina bilder!:D

#9 - - therese:

Oj vilka vackra bilder :)

Svar: Tackar för både mig och klassen :)
Agnes Strand

#10 - - Elin [ n e v n a r i e n ]:

Tyckte att alla bilder var riktigt grymma! :D Hög standard på klassen, verkligen :D

Svar: Åhh men taack!! Jag håller med om att alla verkligen varit superduktiga! Jag inspireras av dina bilder och blogg med, du är himla duktig! :)
Agnes Strand

#11 - - milina.blogg.se:

gud vad roligt :)

#12 - - Alina:

Åh så roligt!

#13 - - Stickan!:

Så mycket fint :-)

#14 - - Linn:

Fantastiska bilder!

#15 - - Malin Bengtsson:

Riktigt snygga bilder, allihop!! :D

#16 - - Zandra SC:

Gud så fina bilder, sjukt!

#17 - - Vilja Lingonren:

Helt fantastiska bilder!

#18 - - Sofia:

Å vad roligt! Så många vackra fotografier!

#19 - - Celine:

Åh! Var där på fotomässan i söndags och såg alla era bilder. Väldigt vackra! :)

Svar: Åh tack! Det är så kul att få höra era åsikter! :)
Agnes Strand

#20 - - Annster:

Vad roligt :)

#21 - - Linnéa Thell Jansson:

Men alltså wow vad fint?????

#22 - - Emma Grann Fotografi:

åååååh vad kul!! Är så ledsen att jag inte kunde gå!

Till top